Sebastian Lăzăroiu în dialog cu cititorii bleen.ro (partea I)

30 Oct

Dialogul s-a desfăşurat pe blog, între orele 16:30 şi 18:00. Partea a doua a dialogului va avea loc la rubrica de comentarii a acestui articol, după ora 23:00.

Articolul este în curs de updatare.

Întrebările cititorilor şi răspunsurile lui Sebastian Lăzăroiu, din prima parte a dialogului:

@Camil:

1. Cum va explicati cresterea lui Geoana in sondaje dupa episodul Johannis, si nu a lui Crin? Mie unul mi se pare hilara atat prestatia generala, cat si strategia de campanie a lui Geoana (clipul cu “Inteligent. Hotarat” este mai mult o colectie de frustrari decat un hit de campanie), dar poate sunt doar subiectiv. Eram convins ca dupa povestea cu “noua majoritate pt Johannis”, Crin va fi in pole-position pt intrarea in turul 2 impreuna cu Base.

2.  Nu inceteaza sa ma uimeasca cat de mult s-a “antenizat” Realitatea in ultimele luni: tonul stirilor, prioritizarea lor, limbajul bascalios sau doar suspicios la adresa a orice vine dinspre Basescu/PDL. Cea mai buna explicatie e, fireste, ca se urmeaza directivele lui Vantu. Dar nu inteleg cum poate un om ca Hurezeanu, sau altii din zona Catavencu (Buscu, Dragos Stanca etc.), pana si Sergiu Toader, sa participe la asa ceva. Dvs intelegeti? Ce credeti ca se va intampla la Realitatea dupa alegeri, daca este reales Base?

3. Sunteti ingrijorat ca marea manipulare cu “dictatorul Basescu” prinde la talpa tarii, ca sa zic asa? Nu credeti ca ar trebui contracarat explicit discursul asta printr-un mesaj foarte clar, aratandu-i o data absurditatea in conditiile in care toata lumea e libera sa-l injure pe Basescu, si apoi printr-o comparatie cu epoca Iliescu/Nastase? Nu cred neaparat ca Obama trebuie sa fie un model pt campaniile de la noi, dar un site de tipul fightthesmears.com cred ca i-ar prinde foarte bine lui Base in momentul asta. Senzatia generala e de sufocare a publicului cu minciuni si atacuri ale coalitiei anti, care poate ar trebui sa primeasca raspunsuri directe si clare, dincolo de cel corect, dar deja uzat, ca toate atacurile sunt platite de mogulii de presa.

Sebastian Lăzăroiu:

1. Initial Crin a avut de castigat din epispodul Johannis. Ulterior insa a facut niste declaratii nefericite: il pune premier pe Patriciu, de ex. , dupa care Patriciu a spus ca ii cedeaza locul liberalului Geoana. Crin nu intelege ca forta mediatica a PSD este mai mare decat a PNL.

2. Asa e. antenizarea se vede cel mai repede la moderatori. La Antena3 regula pt moderatori este sa nu-l lase sa vb pe reprezentantul PDL/Basescu. Dupa cum se vede usor, intervin peste invitatii din aceasta zona, ii ironizeaza, ii critica, uneori chiar urla la ei. Uitandu-ma la Oana Stancu, Adrian Ursu si Razvan Dumitrescu, observ ca au preluat modelul.

3. Nu sunt atat de ingrijorat de campania negativa. Dar intentia lor este cu totul alta. Intentia lor este de a face scandal si de a identifica sursa scandalului in Basescu. O operatiune subliminala.


@Zar

Deci D-le Sebastian Lazaroiu, pe langa manipularea prin prezentarea unor rezultate false ale sondajelor de opinie, emisiuni TV bazate pe fabulatii, sunteti de acord cu ipoteza mea ca producatori, realizatori, prezentatori de emisiuni si jurnalisti sunt cumparati pe bani grei, in aceasta ofensiva pe viata si pe moarte impotriva lui TB?

Sebastian Lăzăroiu:

Sunt multe tipuri de jurnalisti. Multi pur si simplu se tem sa nu fie dati afara. Altii au rate foarte mari de pe vremea cand Vantu si Voiculescu le plateau salarii mari. De cand le-a scazut salariul trebuie sa isi completeze veniturile de pe la partide. Campania electorala este un bun prilej. Sunt foarte multi in situatia asta. Trusturile profita de criza economica pentru a tine jurnalistii in lesa.


@estu

Cum va raspunde stafful candidatului Basescu la campania de referendumuri locale pe tema “Sunteti de acord cu legalizarea prostitutiei si a drogurile usoare”? referendum local decis si promovat de, sa vezi coincidenta, chiar PSD+PNL si pus, sa vezi coincidenta si mai profunda, taman in ziua turului 2. coincidenta pur intamplatoare, evident. Propunerea mea este sa declansati o campanie in care sa arati ca cei ce promoveaza aceste referendumuri (sau referendume, in functie de sector) sunt exact aia care sustin fenomenele cu pricina.

Sebastian Lăzăroiu:

De acord. ideea lor e stupida. Cel care propune referendumul se asteapta de obicei ca o majoritate sa raspunda DA. Nu se fac referendumuri asteptand NU decat daca e o problema controversata a comunitatii si autoritatile vor sa afle raspunsul. In plus nu a reusit nimeni sa raspunda ce va face daca oamenii vor spune DA. In privinta prostitutiei cred ca in multe orase raspunsul va fi DA. O situatie dificila pentru Cancescu. O sa vedem…


@Bica Marian

PRO TV : conducere pro psd inca din 2000 (un an inaintea alegerilor din 2004, Nastase Adrian si familia au fost atat de des invitati la emisiunea lui Teo Trandafir, incat ma mir ca nu a fost platit efectiv si cu bani, nu doar prin publicitate electorala desantata)

TVR1 : Alexandru Sasu seful televiziunii nationale, “fost” membru marcant psd.

Antenele : Dan Voiculescu (cu un Felix patron si un Mircea Badea-un asa zis pamfletar,ai definit clar notiunea de manipulare)

Realitatea TV : S.O.V. (de multe ori chiar ma amuza incrancenarea unui Prelipceanu sau a unei madame Chiriac, in incercarea de a rasturna evidentele, depasind de multe ori nu numai limitele deontologiei profesionale dar si pe cea a bunului simt).

Cele de mai sus, nu reprezinta cumva cea mai buna dovada de manipulare electorala, tinand cont si de faptul ca prin intermediul acestora se asigura acoperirea intregii tari?Nu este acesta o manipulare anti Basescu si PDL?

Sebastian Lăzăroiu:

Sunt de acord. Apropierea conducerii trusturilor de anumite forte politice dezechilibreaza dezbaterea. Ca sa fiu clar. Eu nu am fost niciodata adeptul unui peisaj media care sa-i ridice osanale lui Basescu. Cred ca opiniile critice fata de cei aflati la putere, daca sunt argumentate sunt foarte importante. Acum insa peisajul media se cufunda intr-o mare mocirla cu complicitatea unor oameni cu bani, patroni de trusturi, comentatori, jurnalisti, oameni de decizii din redactie. Indiferent de rezultatul alegerilor, presa va iesi cu greu dupa 6 decembrie din aceasta mlastina.


@Andreea

1. De ce nu se organizeaza la TV-le nationale discutii/prelegeri pe tema avantajelor/dezavantajelor sistemului unicameral si bicameral? Pentru un numar mai redus de parlamentari pare a exista un relativ consens (desi eu cred ca incipalul argumentul pro este o mai buna reprezentativitate in Parlament si nu neaparat cheltuielile diminuate)insa in privinta structurii Parlamentului exista inca nedumeriri.
2. De ce nu poate fi sesizat CNAul privind prestatia unor canale TV (Antene, Realitatea) in campania electorala? Nu exista regulemente/legi clare in acest sens?
Multumesc.

Sebastian Lăzăroiu:

1. Si eu ma intreb de ce. Vad ca unele ong-uri sunt ocupate cu campania pentru prezidentiale in loc sa intre in dezbaterea pe continut a referendumului. Televiziunile nu au interes sa discute despre referendum pentru ca multi oameni politici nu au acest interes.
2. Sanctiunile CNA sunt aproape simbolice. In plus, CNA e foarte politizat. Multe se transeaza prin negociere.


@Daniela

Domnule Lazaroiu,
credeti ca PNL si PSD vor legaliza majoritatea ad-hoc constituita in parlament, in vederea fortarii mainii domnului Basescu, sa desemneze un prim ministru propus de ei?

Daca nu vor face o alianta, cel mult intre cele doua tururi de scrutin, si domnul Basescu iese presedinte si desemneaza un prim ministru de la PDL, in cele din urma se ajunge la alegeri parlamentare anticipate.
Cum se va iesi din aceasta situatie daca structura parlamentului nu se va schimba?

Multumesc.

Sebastian Lăzăroiu:

1. Nu cred ca vor oficializa alianta. In fond au doi candidati la alegeri: Antonescu si Geoana. O sa vedeti in continuare atacuri mai dure ale lui crin la Geoana. Ele au inceput deja.
2. Daca va cadea guvernul Croitoru, Parlamentul va vota orice guvern care urmeaza. Probabil dupa prezidentiale. Vor amana procedural votul de investitura. Din aceasta cauza incearca sa amane si acum momentul cerandu-i lui Croitoru sa vina cu alti ministri decat cei cazuti in comisie. Groaza lor este ca Basescu ar putea propune un premier inainte de 6 decembrie cu care vor ramane in brate dupa alegeri.


@Carol

Este excelenta ideea de a transmite live pe internet campania domnului presedinte Traian Basescu. De ce ati apelat la aceasta tehnica noua in Romania?? – pentru a demonta manipuilarile practicate de cele doua televiziuni sau este doar o tactica de atragere a electoratului tanar pe care domnul Traian Basescu l-a abandonat???

Sebastian Lăzăroiu:

Incercam sa tinem in viata proiectul, Desi e destul de costisitor. Pot sa va dau inside info. Cei de la Antena si Realitatea au fost terifiati de perspectivele acestui “live basescu”.


@bau bau

Domnule Lazaroiu,
Modul in care presa distorsioneaza realitatea este pentru mine, unul, perfect transparent. Au ajuns la performante de-a dreptul grotesti de a transforma albul in negru. Aproape ca ma amuz vazandu-i atat de previzibili si deloc subtili. Problema este insa ca nu reusesc sa inteleg cum persoane inteligente si educate reusesc sa fie atat de rapid si de eficient spalate pe creier. Culmea e ca de fapt foarte multi nu sunt niste impatimiti ai presei, ci doar isi “importa” convingerile cumva la a treia mana (am auzit de la cineva care-a vazut…, eu n-am timp sa pierd vremea cu uitatul la televizor etc.) si merg cu valul ca asa e trendy. Mi se pare extrem de interesant cum oameni pe care ii credeam rationali au renuntat la orice fel de nuante si toata judecata lor este subjugata de imperativul inlaturarii lui Basescu, fara niciun fel de analiza logica a ce ar urma dupa aceasta daca tinem cont de actuala pozitionare a fortelor politice – PNL este fortat ori sa se alieze cu PSD si sa cante dupa cum ii canta acesta (ceea ce sincer nu cred ca e o problema pentru ei…), si ca atare orice promisiuni ar face nu pot fi puse in aplicare fiind constienti ca de fapt vand gogosi ori sa se intoarca cu 180 de grade si sa se alieze cu PDL ceea ce avand in vedere pozitia lor actuala pare imposibil. In cazul unei victorii a PSD sau PNL ramanem implicit doar cu prima varianta. Cum reusesc sa eludeze mental aceasta evidenta si sa o impace cu pozitia declarativ anti PSD? Trebuie sa recunosc ca scamatoria asta mentala pe mine ma depaseste… Aveti vreo explicatie pentru acest fenomen?

Sebastian Lăzăroiu:

Aici lucrurile trebuie tratate mai simplu. Liberalii in esenta nu s-ar alia cu PSD. Totusi o alianta la guvernare cu PSD va fi decisa de 2-3 oameni intr-un birou asemanator ca cel de la Grivco. Deocamdata joaca duplicitar. Prosteste, dupa parerea mea.


@Yeba

Domnule Lazaroiu, pe scurt: ce credeti ca putem face noi, cei care citim si patimim pe blogul asta, ca sa venim in ajutorul dvs? Ca nedumeriri avem destule, dar nu-i momentul…

Sebastian Lăzăroiu:

Cred ca pe blogul acesta intra oameni inteligenti. La randul lor ei pot explica altora. Cei care se uita la televizor si citesc presa nu sunt nici ei naivi. Doar foarte obositi. Dupa parerea mea aceasta oboseala poate sa puna in pericol viitorul tarii. Si nu spun vorbe mari.


@Julienne

Daca traim intr-o tara in care in sfarsit s-a acordat libertate presei de ce posturi ca realitatea, antenele etc. fac abuz de bunul simt al telespectatorului oferind sondaje eronate si titluri de soc deduse din declaratii in loc sa prezinte realitatea asa cum este defapt? Si chiar nu este nici o putere de control asupra celor ca Voiculescu, Vantu si altii care mint poporul cu televizorul…libertatea presei era benefica, nu rastalmacita in minciunile trusturilor de presa conduse de oameni politici.

Sebastian Lăzăroiu:

Am mai spus-o si in alt context. Nu pot sa spun ca ma ingrijoreaza prea mult patronii de presa care le cer jurnalistilor sa mistifice si sa manipuleze. Nu stim ce am face noi in locul lor. Ma ingrijoareaza reactia foarte slaba a jurnalistilor simpli care se fac partasi la aceasta campanie de manipulare.


@Bleen

Cine pierde şi cine cîştigă din absenteismul la urne? Mă refer la candidaţi.

Sebastian Lăzăroiu:

Deocamdata datele arata ca presedintele nu e afectat de diferentialul ratei participarii pentru primul tur de scrutin. In al doilea tur cred ca o participare mai mare il dezavantajeaza pe Basescu. Cu cat vin mai multi in al doilea tur cu atat e mai evident ca se creaza un curent anti-Basescu


@Tudorache

In afara de mesajul despre referendum cu poza aceea horror (apropo, ma asteptam la mult profesionalism pe partea de comunicare in campania lui Basescu) vom mai vedea si altceva in campania asta de la domnul presedinte?? Isi da seama ca este si candidat sau joaca doar cartea presedintelui ??? Ce se intampala?? Ii este frica sa intre in pielea candidatului ,sa mai faca promisiuni – pentru ca stie ca nu si le-a respectat pe cele din 2004???

Sebastian Lăzăroiu:

Va fi si un alt mesaj al presedintelui. Deocamdata am intrat doar pe tema referendumului.


@Marius Delaepicentru

Domnule Lăzăroiu, dacă Preşedintele va fi invitat în studiourile coaliţiei 3-antene, credeţi că se va duce? De ce întreb? Pentru că, dacă aş fi în locul domniei sale, aş refuza. Ar fi un act de igienă. Le-aş îngenunchea prorietareii prin refuzul oricărei exclusivităţi jurnalistice. (Fie vorba-ntre noi, au destule petarde şi mofete de manipulare.) Care este opinia dumneavoastră? Vă mulţumesc.

Sebastian Lăzăroiu:

E o decizie grea: poti sa-i infrunti, dar sa-i credibilizezi partial sau poti sa-i ignori si sa-i lasi necredibili cum sunt. Cum ar fi mai bine?

@BoBo

In fiecare zi auzim – Traian Basescu – dictatorul-!!! Cum veti demonta aceasta perceptie care incepe sa se formeze la nivelul opiniei publice??? Vor iesi romanii la vot sa-l rastoarne pe Basescu- dictatorul??

Sebastian Lăzăroiu:

Mitul Traian Basescu -dictatorul se auto-distruge prin valurile de injuraturi la adresa lui Traian Basescu din presa

@Viorica Alexandru

D-le Lazaroiu,
1.Ce credeti ca se va intampla daca va castiga dl. Basescu ?
2.Ce credeti ca se va intampla daca nu va castiga?
3. Cum comentati “fisele medicale” ale prezidentiabililor din Catavencu?

Sebastian Lăzăroiu:

1. Daca va castiga cred ca va incepe o perioada de reforme institutionale profunde. Posibil sa mai fie 3-6 luni de rezistenta din partea coalitiei anti, cum o numea  Dan Tapalaga. Ultimele zvacniri.
2. Daca nu va castiga tara va fi condusa dintr-un birou de 3-4 oameni. Vom avea foarte multa liniste. Aparent totul va fi normal. Din cand in cand vor mai fi rabufniri si scandaluri cand cei trei-patru nu se inteleg la imparteala. Un fel de oligarhie cu masca democratica


@Maria

D-le Lazaroiu ,

Ce sanse sunt sa se creeze acel curent anti Basescu in turul II ?
Credeti ca intre cele doua tururi televiziunile vor schimba placa si vor indemna cu insistenta populatia sa iasa la vot ?

Sebastian Lăzăroiu:

Da, cred ca asta vor face. In general dupa turul I raman multi dezamagiti ai celor care nu au intrat in al doilea tur. Tentatia lor este sa absenteze. Vor incerca sa le dea tzinta Basescu


@florinescu

domnule lazaroiu,

reiau intrebarea sub o alta forma:
* in 2004 taberele de votanti se pliau foarte bine pe categorii sociale bine definite (ma identifacam intre colegii / prietenii mei – oameni cu pregatire si experienta asemanatoare – ca avand aceleasi intentii de vot). 4 ani jumate de manipulare au facut ca acum sa observ in aceleasi grupuri sociale intentii de vot foarte diferite. credeti ca exista si o naivitate excesiva printre romani? practic oameni foarte bine pregatiti adera la jocuri ieftine facute de televiziuni? avem o problema ca natie?

Sebastian Lăzăroiu:

Aveti dreptate. S-a modificat mult structura votantilor fata de 2004. au aparut insa Crin si Oprescu, de exemplu, care pot fi seducatori chiar pentru oameni educati.

@Theophyle

Dle. Lazaroiu, buna seara. Din punctul meu de vedere, campania dlui Basescu este mult prea “vegetala” fata de canivorii care ataca cu toate “armele” din dotare, inclusiv cu celele mai infame si manipulatoare. Din nefericire pozitia “prezidentiala” nu poate sa-l avantajeze pe dl. Basescu. Trebuie raspuns cu multa mai multa vigoare si trebuie iesit cu niste date mai “adanci” fata de cele generale, care sunt deja cunoscute de public.

Sebastian Lăzăroiu:

Da, e o postura delicata din care trebuie sa faci campanie, mai ales in aceasta perioada.Cea de presedinte (si “dictator” pe deasupra). Sigur e ca oamenii au nevoie de un lider. Vigoarea liderului se manifesta mai bine in situatii pentru cum cea cu fermierii. Cand infrunta un grup de protestatari.

@Ina Eyre

Preiau ideea de la altcineva. D-le Lăzăroiu, nu i se pare nimănui ciudat, că arabii aceştia implicaţi în ultimul scandal de denigrare a preşedintelui, îşi scriu unul altuia în româneşte? Sau şi-au uitat brusc limba maternă?

Sebastian Lăzăroiu:

Mai ciudat decat asta este cum Hayssam povesteste dialoguri. Recunosc ca Omar este un excelent povestitor, in buna traditie orientala. Dar nu e ceva ce tine de traditie. Omar stia bine de ce scria ce scria. Ganditi va ca omul era la inchisoaresi nu se simtea prea bine acolo. Invocarea numelui presedintelui (chiar aluziv “profesorul”) era importanta atunci cand stia ca i se intercepteaza scrisorile si convorbirile.

@Hultanul

Am observat ca pana acum nu a fost organizat nici miting de sutinere de mari dimensiuni pentru candidatul Basescu. Spun asta avand inca in memorie felul in care s-a desfasurat campania la referendumul pentru demiterea Presedintelui.
Cred ca a ar fi fost o modalitate de transmitere a mesajul cu un impact mai puternic in public. Este vorba de o strategie?

Sebastian Lăzăroiu:

O sa fie si mitinguri de sustinere.

@Marynia

Am citit într-un mesaj mai sus despre campania live Băsescu. Puteţi să oferiţi mai multe informaţii, despre ce este vorba mai exact? Şi v-aş ruga să încercaţi o popularizare cât mai mare a ideii, mai ales printre tineri, cred că ar prinde.

Şi încă o întrebare: are preşedintele în planul de campanie şi o abordare mai activă a tinerilor, a studenţilor? La alegerile trecute, avea un electorat bine închegat printre ei, dar am observat, mai ales printre prietenii mei, o puternică scădere a susţinerii şi o inexplicabilă simpatie pt ideile propagate de unii ca mircea badea sau chiar orientarea către Oprescu.
Nu vă îngrijorează că tot mai mulţi tineri sunt plictisiţi şi scârbiţi de politică? Ar fi fain să încercaţi ceva şi în această direcţie în campanie.

Sebastian Lăzăroiu:

este vorba de basescu.ro unde se transmit live actiuni ale presedintelui in campanie. si nu numai.

asa e. multi tineri sunt fascinati de mircea badea. si lehamitea prinde de cate ori gandirea e lenesa.

cred ca va trebui sa ne adreseam unui segment de tineri. e o categorie destul de eterogena

@Yeba

1. Unde va ginditi sa raspundeti (cf. sugestiei @Theophyle), data fiind blocada mediatica? Pentru ca eu, de ex, incerc sa mai conving pe cite cineva (educatii aia sedusi de Crin si Sorin sunt plictisitor de superficiali in argumentatie) – dar nu am contraargumente proaspete si documentate dupa fiecare atac, mai pun de la mine, dar nu merge des.

2. (Daca aveti timp) stiti ceva despre situatia EVZ/dna Culcer? Este in coagulare vreun grup/vreo luare de pozitie care sa contracareze efectele listei-de-intelectuali vinturate de Crin?

Sebastian Lăzăroiu:

1. de exemplu aici pe blog

2. nu stiu nimic inca. o sa ma informez


Sebastian Lăzăroiu:

Ii multumesc lui Bleen pentru ocazia oferita.

Va multumesc si voua pentru intrebari.

Sa nu inchidem sesiunea.

Eu acum trebuie sa plec spre Constanta.

Astept in continuare comentariile voastre si dupa ora 23 o sa mai raspund. Si maine daca e cazul si daca ne mai lasa Bleen.

Va doresc o seara frumoasa si un sfarsit de saptamana cat mai placut.

S.L.



No Responses to “Sebastian Lăzăroiu în dialog cu cititorii bleen.ro (partea I)”

  1. flash October 30, 2009 at 9:36 pm #

    n-am fost singurul dezamagit de sloganul pentru referendum vad ca si @Tudorache a avut ceva obiectii. “de ce le frica, nu scapa”? asta e tema referendumului? seamana cu un blestem mai mult decit cu o incurajare sa iasa lumea la vot. as fi mers pe un slogan care sa-i convinga pe oameni sa vina sa-si spuna parerea, nu sa-i decimeze pe parlamentari. eu inteleg ca reducerea numarului de camere se face pentru eficientizarea procesului legislativ si reducerea cheltuielilor, nu pentru martirizarea unora. sint naiv? sper totusi ca urmatorul mesaj electoral sa degaje mai mult optimism.

  2. roth October 30, 2009 at 10:01 pm #

    flash

    ca slogan se distinge de celelalte prin faptul ca puncteaza ceva (are chiar si cifre!). Dupa primul tur poate sa il schimbe pentru ca nu mai este de actualitate si sa il adapteze si la contracandidatul concret. “celalalt” va ramane cu el pana la final.

    “Hai Romania” al lui oprescu este practic lipsit de mesaj. Hai unde?

  3. Turnofftheglory October 30, 2009 at 10:03 pm #

    Flash cred ca se adreseaza unui electorat mai larg. Chestiile “fine” sunt de parere ca nu prind. In plus nu poti pedala pe acel slogat inca 3 saptamani si domnul Lazaroiu cred ca spus-o ca e o campanie vie si e doar un punct de atac.

  4. florinescu October 30, 2009 at 10:20 pm #

    well done bleen.
    la mai multe

  5. gabriela filip October 30, 2009 at 10:25 pm #

    1.Am facut parte din grupul care in 93 a parasit PACul si a plecat impreuna cu cei 10 deputati in PL93 si apoi in 95 ne-am intors in PNL, de unde plecasem in 92 cand acesta a parasit CDR.Acum nu mai fac politica, doar sustin PDL si pe Traian Basescu.Il cunosc foarte bine pe Crin Antonescu si pe Patriciu cel care in acea vreme facea politica.Parerea mea este ca jocul lui Patricu este cam asa: l-a desemnat pe Antonescu candidat la presedintie fara sa creada in el , e interesat doar de un scor bun.Tariceanu ar fi avut mult mai multe sanse.Lauda patriciana la adresa lui Geoana ma face sa suspectez ca acesta ar putea negocia voturile liberalilor pentru Geoana in turul doi in schimbul nominalizarii lui pentru premier, sau a unui apropiat in care sa aiba mai multa incredere decat in Antonescu.Credeti ca acest scenariu este plauzibil si cum ar putea fi contracarat pentru a avea voturile liberalilor Traian Basescu?
    2. Dupa parerea mea chestiunea cu Basescu dictatorul poate fi speculata mai mult in favoarea presedintelui.Sitemul prezidential face parte ca si cel semiprezidential, ca si el parlamentar din modalitatile de exprimare a democratiei.Iar Franta si SUA au presedinti care conduc guvernele si au mult mai mari prerogative.Sunt de fapt aceste doua vechi democratii modele de dictatura? sau se mizeaza pe lipsa de cultura politica a unei mari parti din electorat si se manipuleaza asa grosolan?

  6. Dispecer Blogosferă October 30, 2009 at 10:27 pm #

    @Lev Nikolaevici
    Să te felicit sau să te compătimesc? În fine, îţi urez succes pentru proiectul început.
    Parfion Semionovici
    Ceausescu reloaded, pentru alţii…

  7. roth October 30, 2009 at 10:28 pm #

    care abordare este mai practica in campanie: sa convingi “istericii” ca basescu nu este dictator sau sa iti convingi simpatizantii sa se mobilizeze? Conform sondajelor redistribuirea voturilor in turul doi nu prea este incurajatoare pentru basescu.

  8. flash October 30, 2009 at 10:39 pm #

    roth, daca are cifre deja ma cam incurca, dac-avea poze mai multe, parca se mai apropia de nivelul meu de pricepere :). nu cred ca ai fost destul de atent la panotaj, cel cu “las’ ca vad ei pe dracu'” nu e folosit pentru alegerile prezidentiale, ci pentru referendum. ai inceput deja sa le cam amesteci?
    pe de alta parte, @roth si @totg, sigur ca pe parcursul campaniilor sloganurile se vor schimba, doar nu se doreste incremenirea in proiect. iar asta e valabil si pentru ceilalti doi contracandidati importanti, si ei isi vor schimba sloganurile in timpul campaniei. mie mesajul pentru referendum imi place cind mi-l imaginez rostit de basescu intr-un cerc restrins de apropiati, dar cind il vad zilnic pe unde nu te-astepti, deja mi se pare sufocant. am aceeasi senzatie pe care am avut-o in 2004 din partea psd. o campanie agresiva, cu panouri enorme care-ti apareau in fata de pretutindeni si te striveau. prea mult panotaj, prea mult opulism, chestia asta nu prea-mi suna bine. mi se pare incomparabil mai slaba decit cea din 2004. acum nu mai avem sloganuri istete (“nu pot ei fura, cit putem noi vota” etc), avem opulenta. daca prin chestia asta se spera contracararea minciunilor si jocurilor murdare din mass-media, dati-mi voie sa am rezerve.

  9. doamna de moravuri discutabile care se exprimă cu flatulozitate October 30, 2009 at 10:43 pm #

    vîntu a căzut într-o capcană. s-a uitat prea mult în curtea vecină şi a crezut că anti-băsescianismul îi va scoate trustul din rahat. nu i l-a scos, dimpotrivă. i l-a afundat şi mai mult. jurnaliştii de lesă sună mult mai fals decît cei de la antene.

  10. Dispecer Blogosferă October 30, 2009 at 10:45 pm #

    @roth
    ma uimesti! pe bune. nu te stiam asa de combativ…

  11. doamna de moravuri discutabile care se exprimă cu flatulozitate October 30, 2009 at 10:45 pm #

    năstase nu avea mesaj. avea afişe, dar nu avea mesaj.

  12. flash October 30, 2009 at 10:46 pm #

    @roth, poti incerca sa convingi “istericii” doar daca joci in cartea “don quijote” rolul principal. sansa lui basescu sa cistige un nou mandat este sa-i convinga pe cei indecisi. pauza dintre cele doua tururi, daca vor fi 2 :), va fi de cosmar. atunci, poate, va fi fiind de folosit sloganuri mai agresive.

  13. doamna de moravuri discutabile care se exprimă cu flatulozitate October 30, 2009 at 10:48 pm #

    dispecer blogosferă
    ce-ai omule? te-ai dilit la turelă?

  14. aurelian October 30, 2009 at 10:49 pm #

    no ca a facut bleen ce a facut si v-a trezit… asta-i bine 🙂

  15. flash October 30, 2009 at 10:49 pm #

    de acord, domnita, dar erau mari si multe, ca si cele ale lui base. si pe mine tot ce e impozant ma cam sperie. oi fi io o fire mai emotiva…

  16. roth October 30, 2009 at 11:06 pm #

    flash
    pai daca sloganul este pentru referendum inseamna ca nu exista niciunul de prezidentiale?

  17. flash October 30, 2009 at 11:10 pm #

    roth, pentru prezidentiale e “basescu pentru romania”, mult mai putin vizibil poate si din cauza culorilor. mie imi place. pare banal, dar transmite un mesaj corect

  18. Andrei October 30, 2009 at 11:17 pm #

    O informatie din Timis. Ce stiti despre cazarea unui numar de 40 de tineri din staful de campanie a lui Mircea Geoana la intrenatul Liceului Silvic din Timisoara, cu acordul inspectoarei generale a ISJ Timis, membru PDL.

    Tinerii au venit cu un autobuz pe care scria “Mircea Geoana Presedinte”.

    Asta dupa ce, in 2004, un alt fost membrui PDL, dl Bostinaru, facea campanie in judetul Dambovita pentru Adrian Nastase.

    Exista o ruptura intre membrii PDL si Traian Basescu in judete?

  19. Sergiu October 30, 2009 at 11:19 pm #

    D-le Lazaroiu,

    Care este, in prezent, situatia reala din sondaje a d-lui Basescu ?
    Care este situatia rural vs. urban ?
    Eu unul am avut intotdeauna mare incredere in sondajele CURS si sunt tentat sa dau credit in continuare acestui institut.
    Un rezultat de 31 la 30, in primul tur, in disputa base vs. geoana, este dezastruos pentru basescu. Contestati aceste cifre ?
    In ceea ce ma priveste, voi vota cu basescu. Sunt de acord cu dvs. cu privire la “blocajul” media la adresa lui base, prin trunchierea ori prezentarea in mod tendentios a mesajelor pro-base. Insa presedintele stia acest lucru inainte de a pleca la lupta.
    As vrea sa vad o implicare mai mare a consilierilor de campanie ai d-lui Basescu. O declaratie ca cea de azi a d-lui Stolojan nu avea ce sa caute in campanie. Era evident ca va fi distorsionata.
    Care este situatia in Bucuresti, eventual si pe sectoare ? Este adevarat ca institutul d-lui Dancu realizeaza sondaje pentru dl. Basescu ?
    Cred ca pe asnsamblu trendurile sociologice ne sunt defavorabile, insa m-as bucura sa contraziceti aceste constatri ale mele.
    Sper ca basescu sa castige insa sunt si un om realist. E foarte greu…
    Mi-ar face placere sa aveti amabilitatea de a-mi raspunde la chestiunile ridicate mai sus.

  20. chriscross October 30, 2009 at 11:24 pm #

    hm… am intrat umpic cam tarziu, si abia dupa ce am citit cateva intrebari si raspunsuri mi-a venit si mie cheful 😀 :
    Dupa ce Basescu va castiga, pdl-ul incet, dar foarte catinel, presupun, va incepe sa-l caute, sa-l formeze, sa-l imbrace de sarbatoare pe urmatorul “zeus” 😀
    1. exista de pe acum concurenti sau e prea devreme inca?
    2. dumneavoastra pe cine vedeti a prelua stafeta de la Basescu?

  21. roth October 30, 2009 at 11:42 pm #

    flash
    corect. il vazusem dar se pare ca pentru mine nu si-a facut treaba.

  22. gabriela filip October 30, 2009 at 11:43 pm #

    nu e vorba sa convingi istericii ca basescu nu e dictator ci pe nehotaratii de la tara pentru care cuvantul dictator poate fi un motiv pentru care sa voteze cu oricine altcineva sau sa nu mearga la vot.

  23. flash October 31, 2009 at 12:13 am #

    @bleen, au trecut 4 sferturi academice de la ora de intilnire si n-aa veniiit, poate s-a suparaaat, sau poate s-a machiiit (glumesc, desigur, punerea la punct a detaliilor nu-i o chestie prea simpla, absenta lui sebastian lazaroiu e de inteles!). sint sigur ca ne vom reintilni de mai multe ori pe timpul campaniei, si sper ca nu numai, si vom avea destul timp sa ne dam cu parerea despre cum merg trebile cetatii. succes la constanta si s-auzim de bine!

  24. sebastian lazaroiu October 31, 2009 at 12:13 am #

    cu scuzele de rigoare ca nu am putut intra la ora 23.

    Scriu de pe tel mobil si e mai dificil.

    Cred ca programul de aici nu imi va permite sa revin decat maine seara.

    Multumesc pt intelegere. Voi reveni bucuros maine.

    S.L.

  25. flash October 31, 2009 at 12:15 am #

    na, ca m-a citit inainte sa termin de scris. la ce nivel au ajuns sereistii astia, infiorator!

  26. pataphyl October 31, 2009 at 2:34 am #

    Bună treabă, Bleen!

  27. Nemo October 31, 2009 at 2:54 am #

    dap, felicitari Bleen-ule 🙂

    d-le Lazaroiu,
    o idee buna interventia dvs in blogosfera 🙂
    intrebare:
    -aveti o “dinamica” a voturilor, intre cele 2 tururi? si daca aveti, ne puteti spune si noua cum se “impart”? Mi se pare problema esentiala.

    multumesc.

  28. niku_elektriku October 31, 2009 at 6:26 am #

    harasho, da’ cam trist !

  29. niku_elektriku October 31, 2009 at 7:06 am #

    basescu e extraordinar in situatzii de confruntare, d’aia’l si uraste ctpu’ atit de tare. l’a pus cu botu’ pe labe cel putzin de doo ori.
    il tzin minte dintr’o campanie, nu mai stiu care, unde prima tv era foarte anti, parca era a lu’ mitrea, asa se zicea, si dom’ basescu pur si simplu l’a masacrat pe baietu care era sefu stirilor d’acolo, care’i lua un interviu impreuna cu o tipa. era fostu’ sef al jurnalistei rapite.
    la gidea n’ar avea succes decit daca nu’l lasa astia sa vorbeasca.
    eu l’as invita si pe badea !
    si pe stan !
    cu timpi delimitatzi pentru intrebari si raspunsuri, cronometratzi, fara posibilitatea interventziei “moderatorului” peste invitat.
    e asa de usor de demontat sandramaua de la astia, de catre cineva ca base, incit ma’ndoiesc de faptu’ ca ar accepta “ei”.

    depinde cita energie poa’ sa mai aiba si omu’ asta !
    ca aia de la gds erau, vorba lu’ rogozanu, storsi ;-))))

  30. niku_elektriku October 31, 2009 at 7:16 am #

    l’am vazut aseara, intimplator, si pe bocutz la razvan dumitrescu, tristul personaj care se lauda cu essperentza lui de noo’spe ani in breasla, multa, da’ nu toata buna, si iar a incercat sa’si copleseasca invitatu’.
    de data asta boc a rezistat suficient de bine, si l’a cam pus la punct pe razvanel.
    de fapt, asta e gresala pedelistilor ce mai merg la emisiile manipulantzilor. se angreneaza in jocu’ lor. cind de fapt trebuie vorbit cu cartzile pe fatza. cum a facut basescu, recent, la tvr cu chireac (puiule, sa nu cazi !), facindu’l tonomat in fatza, si aluia nevenindu’i a crede.

    trebuie privitzi in ochi si scuipatzi, la figurat, chiar in birlogu’ lor.
    daca te tziu shelele, bine’ntzeles !
    hai pa, ca voi nu v’atzi trezit inca…
    io nu m’am culcat

  31. maria October 31, 2009 at 9:29 am #

    Sergiu,
    Te-ai gandit ca manipularea cu sondaje CCSB ,INSOMAR,BCS nu poate tine la toata lumea ? Si atunci de ce sa nu vii si cu un sondaj facut de un institut credibil comandat in “Oficiosu “?Mai ales ca si Traian Basescu ne-a spus sa nu credem in sondajele facute de partide !
    Ai citit articlolul de ieri al Rodicai Culcer (in EVZ)?

Trackbacks/Pingbacks

  1. Din pre-puțul gîndirii pro-democratice @ Fish Eye - October 31, 2009

    […] în măsura în care suma lor are o definiție financiară. Iar Bleen a realizat un foarte bun interviu cu Lăzăroiu unde se pune punctul pe i în cuvîntul bani, în cazul jurnaliștilor. da mai […]

  2. Sebastian Lăzăroiu în dialog cu cititorii bleen.ro (partea a II a) | Bleen - October 31, 2009

    […] parte a dialogului, aici. Share and […]

  3. bleen.ro în 2009 - Bleen - January 7, 2010

    […] pe genunchi, am băgat umplutură atunci cînd nu aveam subiecte sau inspiraţie, aţi avut ocazia să vorbiţi cu Sebastian Lăzăroiu, aici, pe blog, să-i puneţi întrebări fostului şi actualului Dictator (întrebări la care v-a […]

Leave a comment